تاوان سکوت
مناطق گردشگری تهران
شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت 23:5 | بازدید : 304 | نویسنده : امین پارسیان | ( نظرات )

تهران، پایتخت ایران، یکی از زیباترین شهرهای ایران است و معمولاً اولین ایستگاه گردشگرانی است که به گشت و گذار در این کشور می پردازند. تهران همچنین بزرگترین شهر ایران است و مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی منطقه است. مرکز تولید محصولات سنگین در ایران از جمله صنایع الکترونیک و مواد شیمیایی می باشد. بخش فرهنگی آن این است که مکان های معروف زیادی دارد که چشم بازدیدکنندگان مشهد به تهران را به خود جلب می کند. کارهای شگفت انگیز زیادی در تهران، ایران وجود دارد که ارزش سفر به اینجا را داشته باشد.
1. برج آزادی
جاذبه های معروف تهران در ایران

برج آزادی یکی از معروف ترین جاذبه های تهران است که در سال 1350 ساخته شد و در میدان آزادی قرار دارد. کلمه آزادی در فارسی به معنای آزادی است. ارتفاع برج آزادی 50 متر است که تماماً از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. این برج جذاب نمایانگر شهر تهران است. وقتی به تهران سفر می کنید اولین جایی که نظر شما را به خود جلب می کند برج آزادی است زیرا در ورودی شهر قرار دارد. برج آزادی شامل گالری زیرزمینی، موزه قرآن، سینما و سکوی تماشا است.
2. موزه ملی ایران
نمای موزه ملی ایران

موزه ملی ایران که در تهران واقع شده است، یکی از جاذبه های گردشگری تهران است. ساخت موزه ملی در سال 1928 توسط معمار فرانسوی آندره گدار تکمیل شد. این موزه ترکیبی از دو مجموعه موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی است. موزه ملی ایران شامل بسیاری از آثار باستانی ایرانی از جمله منسوجات، اشیاء فلزی و برخی از سکه ها و کتاب های کمیاب است.
3. کاخ گلستان
کاخ گلستان در تهران، ایران
یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران که در دوره قاجار ساخته شد و به منزله خانه حکومت خاندان قاجار تبدیل شد و نمایانگر معماری قاجار و ایرانی است. معماری آن شامل 17 بنا است که شامل تالارها، موزه‌ها و کاخ‌هایی است که در عصر قاجار برای برگزاری جشن‌ها، مجالس و تاج‌گذاری استفاده می‌شده است. اگر فرصتی برای بازدید از این کاخ داشته باشید، بسیار خوش شانس خواهید بود که تالارها و موزه های جذاب آن مانند تالار سلام، تالار آیینه، شمس العماره، عمارت بادگیر، تخت مرمر و مکان های جذاب دیگر را ببینید.

4. بازار بزرگ تهران
بازار بزرگ تهران، مکانی عالی برای دیدن فرهنگ ایرانی

بازار بزرگ تهران یکی از مکان های تاریخی تهران است. این بازار بزرگ به دلیل دارا بودن اجناس مهمی که مردم به آن نیاز دارند مانند فرش، فلزات گرانبها، ادویه جات ترشی جات و غیره که نشان دهنده تمدن تهران است، مکان مهمی برای تجارت ایرانیان است. این بازار بزرگ دارای مناظر چشمگیر دیگری مانند مساجد، بانک ها و مهمانخانه ها نیز می باشد. قابل توجه ترین مکانی که می بینید مسجد امام خمینی است که نشان دهنده فرهنگ و معماری اسلامی در ایران است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 260
:: کل نظرات : 10

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 210
:: بازدید ماه : 1634
:: بازدید سال : 9873
:: بازدید کلی : 171177